Thursday, August 19, 2010

Mengharap keajaiban berlaku....


Macam poyo je statement atas, tapi tulah yang berlaku pada aku ari ni. Harapkan khabar gembira tapi khabar tak berapa nak gembira yang dapat...

Dalam sebulan dua ni aku adalah submit loan nak dapatkan sebuah benda ni, aku memang tau kalo bab bab loan ni memang kerjaya aku menjadi masalah, nak pakai penjamin jadi, adalah penjamin tu dari sedara yang rapat. Ingat tak ada masalah dah, tapi ada lagi masalah, loan dah lulus tapi tak memenuhi kreteria yang aku nak tu... Kalo penuh dapat lah imbuhan sket buat buat raya.

So submit lah yang kedua plak, lulus jugak seperti biasa... pastu masalah yang sama lagi timbul, kena bagi extra sket baru leh jalan (bukan rasuah tau) pastu bagitau plak penjamin perlu adik beradik ataupun ibu bapa... Mana aku nak cari semua tu, adik beradik aku semuanya kerja kerja biasa jek, lagipun diorang pun dah ada loan masing masing, Bapak aku dah pencen macamana nak lulus.

Submit pulak yang ketiga, tunggu punya tunggu dah seminggu. Aku pun kol lah tadi sebab rasa dah lama sangat proses dia,nak tau lah jugak progressnya... Salesman bagitaulah dah ok tapi kena bagi plak duit tambahan (kena bayar muka) haduyai mana aku nak kutip ni dah nak raya, semua benda kena pikir... Dah lah tahun ni raya punya giliran belah bini aku, kereta aku plak dah tayar botak, timing belt plak nak kena tukar, baju raya tak cari lagi.... hadui duit duit mana mau cari. Nasib baik orang rumah aku paham tapi muka frust menonggeng jugak lah siap sedih sedih lagi hehe.Tak merasa lah nampaknya, tinggal angan angan jelah.

Tapi takpelah mungkin ada hikmah disebaliknya, mungkin Allah belum lagi bagi keizinan untuk menikmati sesuatu yang baru, mungkin kena pakai yang mana ada je... ataupun mungkin aku kena sattle yang mana tertunggak...hmm takpelah ini lah dinamakan bukan rezeki, aku redho je. Harap harap adalah keajaiban berlaku pasni InsyaAllah.

No comments: