Sunday, June 20, 2010

Kau pergi jua




Malam ni malam bersejarah sebab
kereta aku telah diambil orang sebentar tadi.
Dengan harga yang boleh dikira ok jugaklah
kalo diikutkan dengan usia dan kerosakkan
yang bakal ditanggung oleh pembeli.

Hehe takpelah,
lepaskan yang ni, yang baru akan menanti.
Orang rumah aku dah siap nangis nangis lagi.
Maklumlah kereta tu kereta pertama dia.
Tapi kereta nama aku lah.

Banyak kenangan masa aku pakai dia dulu.
Selalu ulang alik dari Setiu ke Kemaman.
Pergi Perak dua tiga kali.
Pergi JB jalan jalan.
Balik kampung di Melaka...
adik beradik aku pun selalu pinjam.
Abah aku pun selalu jugak pakai...

Tapi sekarang dia sudah tiada,
pergi bersama dengan pembeli baru
orang Kota Bharu.
Terputuslah hubungan kita berdua...

2 comments:

~ain said...

tamat sudah riwayat kereta ehsan.. hehehe.. semoga kereta akan datang lebih disayangi dan dihormati.. heheh

ise said...

takpe pas ni tak bagi dah