Monday, June 14, 2010

Persona Elegance

Exterior view

Lampu baru dengan LEDKemasan Tempat duduk

Side mirror bersignal


Radio dengan USB


Kekemasan Dashboard

Kemasan dalaman

Gps Navigator

Ini bukan Iklan Persona Elegance, Ni adalah sebagai pembakar semangat sebab aku ingin memilikinya satu hari nanti. Maybe sesetengah orang tak simpan pun impian nak pakai persona ni. Yelah kereta Malaysia kan, bagi aku kereta malaysia ke, jepun ke semua sama jek. Memanglah tak dinafikan model luar lagi bagus, tapi ikutlah seranan kerajaan.

BELILAH BARANGAN BUATAN MALAYSIA

Tapi cuba bayangkan persona ni jenama Toyota, tentu ramai yang memuji kecanggihan dan rekaan yang terkini. Tapi sebut jek Proton semua nya mengejek, tapi lantak korangalah, tepuk dada tanya selera, seluk poket tengok bajet hehe. Bagi aku setakat ni, kereta nilah yang terbaik, mungkin satu masa dulu aku amat meminati model Vios, tapi macam tadi lah. Seluk poket tengok bajet hehe. Dengan keupayaan enjin 1600 cc dan harga jauh lebih murah berbanding vios serta body yang mengancam dan besar, sape yang taknak kan.Suspensi pun ok, minyak tolak tepilah, dah tau enjin Campro IAFM bajet bajet lah minyak. Janganlah belasah 180 hehe. (cakap kat aku sebenarya).

Hmmm pasni akan terkorban lah si merah aku tu, maybe sebulan dua lagi, takpun selepas raya.Harga pun dah cantik...

Base Line (M) – RM46,499

Base Line (A) – RM49,499

Medium Line (M) – RM52,999

Medium Line (A) – RM55,999

High Line (A) – RM59,499


Apa lagi seluk poket tengok bajet hahaha

No comments: