Wednesday, July 7, 2010

100,000 km rupanya!!!

Hari ni hari servis Viva orang rumah aku,
pukol 12 tadi aku gi lah servis kat Perodua Gong Badak.
Tak ramai orang hari ni jap jek servis
dalam setengah jam macam tulah...



Macam biasa lah basic servis
tukar minyak hitam, air bateri, gasket dan griss
harga lebih kurang RM 117....


Time nak bayar tu aku ada lah tanya,
pasal brek kereta ni selalu bergetar bila bawak 100 km/j ke atas
Tapi aku dah agak misti Disc brek yang gelong.
Tanya orang Perodua pun sama lah jawapanya.

So aku pun tanyalah berapa ringgit kalo tukar,
dia cakap milage sekarang ni berapa,
aku cakaplah 76,000 km...
Dia cakap boleh repair lagi under guarentee...
aku tanya lagi 'bukan ke 50,000 ke gerenti dia'
Dia cakap mana ada 50,000, 100,000 km lah gerentinya...
ataupun 3 tahun yang mana terdahulu
termalu kejap aku heheh.

Tulah aku selalu pakai tapi tak baca lak manual book dia
aku ingatkan sampai 50,000 jek gerenti hehe
Takpe besok pagi pagi aku anta perodua lagi servis break.
Hari ni tak boleh buat sebab makan masa selama 1 hari jugak.
Sebelum kena bayar baik gi cepat cepat selagi ianya free.

No comments: