Friday, November 12, 2010

Berita baik untuk pemilik Perodua


Diskaun baik pulih kereta PERODUA



PETALING JAYA: Perusahaan Otomobil Kedua Sdn Bhd (PERODUA) menawarkan diskaun kos baik pulih sebanyak 25 peratus kepada pemilik kenderaan PERODUA yang terjejas akibat banjir di utara Semenanjung dan Kelantan, baru-baru ini.

Pengarah Urusannya, Datuk Aminar Rashid Salleh, berkata PERODUA menjangka lebih 1,000 kenderaan PERODUA terbabit dengan masalah banjir itu dan ada antaranya mungkin rosak teruk akibat ditenggelami air.
Katanya, pemberian diskaun itu sebagai tanda prihatin dan tanggungjawab sosial korporat (CSR) syarikat terhadap pelanggannya, dengan diskaun turut membabitkan kos keseluruhan baik pulih termasuk kos buruh dan alat ganti.

“PERODUA juga akan menanggung kos menunda kenderaan yang terjejas sehingga nilai maksimum RM100,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan pusat servis dan alat ganti (2S) PERODUA Puchong dan varian terbaru ViVA iaitu ViVA Elite Exclusive Edition di sini, semalam.

Aminar Rashid berkata, banjir yang melanda utara Semenanjung baru-baru ini turut menjejaskan tiga cawangan PERODUA dengan masing-masing dua di Kedah dan satu di Perlis, selain 22 kakitangan syarikat juga turut terjejas akibat bencana itu.

“Daripada tiga cawangan itu, dua milik pengedar dan kita akan menyalurkan bantuan RM5,000 kepada pengedar terbabit untuk diagihkan kepada kakitangan.

“Bagi 22 kakitangan PERODUA yang terjejas akibat banjir itu, kami akan beri bantuan RM1,000 untuk kakitangan yang berkeluarga dan RM750 bagi yang masih bujang,” katanya.
PERODUA juga menghulurkan bantuan masing-masing RM10,000 kepada Perlis dan Kedah.

No comments: