Wednesday, October 14, 2009

Naza keluar empat model baru tahun depan




GURUN - Naza Automotive Manufacturing Sdn. Bhd. (Naza Automotive) akan mengeluarkan empat model kereta baru dalam segmen sederhana bagi jenama Peugeot dan Kia menjelang tahun depan.

Pengerusi Eksekutif Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif Naza Automotive, SM Nasarudin SM Nasimuddin berkata, pengeluaran model baru itu bertujuan untuk membolehkan syarikat mencapai sasaran menguasai pasaran bagi kenderaan penumpang sehingga lapan peratus menjelang tahun 2012.

Katanya, pada tahun ini penguasaan syarikat itu dalam bidang berkenaan ialah sekitar empat peratus sahaja atau 24,000 unit kenderaan.

"Kami yakin misi ini mampu dicapai, ini juga dapat dilihat daripada komitmen syarikat terhadap segmen berkenaan dengan cadangan untuk melancarkan Naza Suria Facelift (segmen A - kecil) dan Naza Force (segmen B - sederhana) pada bulan depan," katanya kepada pemberita di sini semalam.

Beliau berkata demikian selepas menyampaikan surat tawaran kepada 25 pekerja bahagian automotif untuk mengikuti Diploma Eksekutif Pengurusan Pembuatan Automotif di syarikat tersebut

No comments: