Saturday, September 26, 2009

Beringat ingatlah

Kuala Dimensi, BTA Architect disaman RM920j


HWA BENG menunjukkan kenyataan akhbar berhubung saman RM920 juta di pejabat pendaftar Mahkamah Tinggi Sivil, Shah Alam semalam.

SHAH ALAM - Lembaga Pelabuhan Klang (LPK) memfailkan saman RM920 juta terhadap kontraktor siap guna Zon Pelabuhan Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ), Kuala Dimensi Sdn. Bhd. (KDSB) dan konsultan yang dilantik bagi projek itu, BTA Architect dalam aspek pembangunan utama dan perjanjian tambahan yang ditandatangani antara Februari 2003 dan November 2006.

Pengerusi LPK, Datuk Lee Hwa Beng memfailkan saman itu di pejabat pendaftar Mahkamah Tinggi Sivil di sini semalam. Bagaimanapun beliau enggan memberikan salinan kedua-dua saman itu kepada media.

Dalam kenyataan akhbarnya, Hwa Beng berkata, saman itu difailkan untuk relief termasuk antara lain pembatalan semua perjanjian pembangunan dan satu pengisytiharan bahawa KDSB hanya layak dibayar dengan nilai kerja yang munasabah dilakukan dengan sewajarnya.

Alternatif, beliau meminta satu pengisytiharan bahawa semua notis pembayaran yang dikeluarkan oleh KDSB adalah batal dan tidak sah




P/S:- Artikel atas aku petik dari paper Kosmo,
semua ni takda kena mengena pun dengan aku,
tapi kerjaya aku sama dengan apa yang ditulis.
aku pun risau gak takut terkena kat diri sendiri,
tapi mintak dijauhkan dengan rasuah...

No comments: