Friday, September 4, 2009

Bizi yang teramat sangat

Dah lama rasanya aku tak update blog ni, Dua,tiga minggu ni aku bizi sebab projek yang aku handle ni,nak diserahkan pada 12/10 nanti. Tapi pada pengamatan aku tak mungkin siap,sebab bulan2 puasa ni sape yang nak buat keje rajin2, Bangla ngan Indon pun tau puasa gak.Pas ni cuti raya lak seminggu,site kompom2 dah kosong. Nasib kau lah kontraktor kena denda RM5K sehari pas ni ha ha ha..Itulah kalo dari awal2 lagi dah rushing mesti tak terkejar2 macam sekarang ni,dah ujung2 nyawa baru nak sungguh2 buat keje,apa dah akai ada kaa.

Tapi ada bagus gak projek siap lambat2 sebab pasni takyah kena transfer kat Penang,jauh oo.aku nak cari kerja dekat2 ngan rumah jek,takda ah jauh dengan bini,kalo tak maunya air penuh sampai kepala ha ha (sendiri pikir laa).Tapi alhamdulillah rezeki tuhan ada dimana2,maybe pasni aku kerja dengan firm lama aku balik.handle projek pun area sini jek.

Dalam bizi2 kerja pun,aku selute ah kat abg zaidi yang satu opis ngan aku,tah bila dia ambik exam PE(Profisional Engineer),tetiba jek dapat surat bagitau lulus exam,dapat lak gelaran Ir Zaidi.Tercabar iman aku nak study balik ambik exam nak dapatkan Ar jugak,tapi skang ni kena sabau dulu banyak benda lagi mau settle.Tapi kalo ambik muda2 apa salahnya kan,tak ramai Ar orang2 muda skarang nii.Cuma yang tak yah pening2 nak ambik Ar satu family jek,dah kompom2 dapat punya,Family Ar Tompel,Ar Badol yang lain takyah mimpi lah nak Ar senang2 he he

1 comment:

~ain said...

bz ek abang? harap2 abang tak kena pi kerja jauh pas ni.. tp kalau dah terpaksa, nak buat cmno.. redho je laaa