Saturday, March 6, 2010

Kereta super memukau


Hispano Suiza










Hispano Suiza sSejak menghentikan pengeluaran selepas Perang Dunia Kedua, jenama asal Sepanyol iaitu Hispano Suiza membuat penampilan semula dengan jentera terbarunya. Model mewah itu bagaimanapun tidak menggunakan sebarang nama model khas.

Reka bentuk pelik seakan-akan sebuah bot laju dan spesifikasi yang hebat berjaya mencuri tumpuan pelawat sepanjang IGMS.

Hispano Suiza menggunakan enjin V10 5.2 liter Audi R8 dengan tambahan dua pengecas lampau elektrik. Hasilnya adalah tambahan kuasa kuda daripada 525 kepada 750. Ia memiliki capaian 100 km/j dalam masa 3.3 saat dengan kelajuan maksimum 330 km/j.

Jentera ini keluaran Switzerland ini dibina melalui tempahan dengan pilihan enam transmisi automatik atau manual automatik klac dan menggunakan suspensi Hispano Suiza.

Pengeluar menjangkakan penjualan antara 20 hingga 25 buah setiap tahun pada harga AS$949,300 walaupun tanda harga yang ditetapkan itu agak tidak masuk akal dengan nama yang digunakan. Sebagai perbandingan, harga bagi sebuah Audi R8 5.2 sekitar AS$221,300.

No comments: