Tuesday, July 7, 2009

Grand Livina sentuhan Impul


Grand Livina








EDARAN Tan Chong Motor Sdn. Bhd. (ETCM) sebagai pengedar tunggal dan pemasang kenderaan Nissan di Malaysia boleh dikategorikan antara syarikat yang kreatif dalam meraih minat pelanggan.

Senjata utamanya ialah Impul yang memberi sentuhan berciri kereta lumba. Apabila ETCM memperkenalkan versi Impul bagi model kenderaan pelbagai gunanya (MPV) Grand Livina, ia mencatat sejarah sebagai Grand Livina yang pertama di dunia ditala oleh pakar penalaan Nissan dan sukan kereta Jepun yang terkenal di dunia, Impul Motor Racing Development.

Kecuali rim rodai aloi, semua bahagian Impul Grand Livina dikeluarkan di Malaysia. Kualiti bahagian-bahagian ini dijamin dengan kos berdaya saing yang sewajarnya bagi pertimbangan eksport ke lain-lain pasaran ASEAN, China dan Amerika Selatan di fasa seterusnya.

Grand Livina ditala Impul dibangunkan untuk keluarga muda dan dinamik yang ramai dalam masyarakat dan mahukan kelainan pada keupayaan Grand Livina 7-kerusi yang digabungkan dengan rupa mantap dan prestasi ditala - yang merupakan mercu tanda Impul Motor Racing yang kaya dengan warisan sukan keretanya.

Bahagian badan Impul yang dipasang pada model GRAND LIVINA serba baru ini ialah :

Aerokit Lengkap IMPUL

Aerokit lengkap ini memaparkan drama visual dan kehadiran dinamik dengan jeriji depan, spoiler pada bamper depan dan belakang, skirt sisi dan mercu tanda Impul iaitu spoiler sayap belakang.Sistem Gantungan Sports IMPUL

Sistem gantungan mengandungi penyerap yang dipertingkatkan dan spring yang direka khas bagi pemanduan kenderaan yang direndahkan paras ketinggiannya sebanyak 25 mm bagi mengurangkan rasa terbabas dan kepaduan bagi pemanduan yang optimum serta meningkatkan kawalan pada stering roda Nissan Grand Livina.Peredam Bunyi Ekzos Blast II IMPUL

Peredam bunyi ekzos besi keluli berkualiti tinggi yang berkilat dan diukir dengan logo Impul. Ia memberikan maklum balas enjin yang lebih jitu dengan penekanan kepada aspek sport dan juga menyokong keseluruhan estetika luaran kenderaan.Rim Aloi 17" IMPUL Aura SX-10 dengan tayar Dunlop Formula D 01 205/45 R17

Rim aloi Impul Aura SX-10 yang dikilatkan direka untuk mencetuskan rasa mewah. Ia dibentuk menggunakan proses IMPUL New Super Cast yang menghasilkan penjimatan berat antara 20 hingga 30 peratus berbanding proses konvensional, oleh itu memberikan teknologi reka bentuk roda terkini dan bukti komitmennya untuk kualiti dan keselamatan lebih tinggi.Nissan Grand Livina dengan penalaan oleh Impul ditawarkan pada harga kos RM10,500.00 lebih tinggi berbanding versi standard Nissan Grand Livina.

4 comments:

PK said...

Bila agaknya aku bleh memiliki keta ni arrr...hehehe..

ise said...

Bro aku pun tak tau bila leh dapat,kena lak skang macam2 model ada...

rambang mata tengok

~ain said...

bila laaa suami saya nak beli kereta ni??

ise said...

kita beli bila anak dah ramai