Tuesday, July 7, 2009

Triton Lite trak komersial ekonomi



BERIKUTAN trend trak pikap yang semakin popular sekarang, Mitsubishi Motors Malaysia melancarkan tambahan terbaru kepada barisan trak pikap Triton, termasuk untuk kegunaan komersial Triton Lite 2.5-liter 4x2 manual yang baru.

Berlatar belakangkan beberapa kejayaan di seluruh dunia dan sejarah perlumbaannya, Triton Lite ini dibezakan dengan profil gagah revolusioner dan rupa yang agresif yang mencabar gaya konvensional trak pikap, bagi menawarkan keselesaan bak kereta penumpang tanpa menjejaskan ketahanannya sebagai sebuah pikap.

Dengan bahagian luar yang kelihatan garang dan penuh gaya, penggayaan agresif Triton yang baru dibezakan dengan gril depan krom dengan jaringan keluli tahan karat yang digandingkan dengan penambah bamper depan. Ia adalah trak pikap yang mempunyai ruang kabin belakang paling luas dalam kelasnya.

Melebihi model sebelumnya dari segi dimensi keseluruhan, Triton Lite kini didatangkan dengan saiz 220mm lebih panjang daripada saiz sebelum ini menjadikannya 5,215mm dan sehingga 55mm lebar menjadikannya 1,750mm, yang menawarkan lebih ruang kepada penumpang dan muatan.

Dengan kabin dalaman yang lebih besar daripada model sebelumnya iaitu sebanyak 150mm, Triton Lite yang baru menawarkan ruang dalaman yang lebih luas iaitu dengan panjang 2,153mm dan ruang kaki yang mencukupi iaitu 810mm bagi memberikan keselesaan sepenuhnya kepada penumpang.

Bagi memenuhi keperluan trak pikap luas yang menawarkan kegunaan serba boleh untuk tujuan perdagangan atau persendirian, Triton Lite yang baru dijana enjin 2.5 liter diesel SOHC 8-Valve, iaitu sebuah enjin yang efisien dari segi ekonomi, berdaya tahan dan boleh dipercayai. Dengan kecekapan minyak yang tinggi, Triton Lite yang baru memberikan 75bhp pada 4200rpm dan 149Nm pada 2,500 rpm.

Triton Lite juga mencapai radius pusingan hanya 5.7 meter, iaitu radius pusingan paling kecil di kalangan semua pikap. Menawarkan ruang kabin belakang paling luas dalam kelasnya dengan ciri bahagian intuitif, Triton Lite menyediakan keselesaan seperti sebuah sedan pada harga yang kompetitif.

Menawarkan perlindungan keseluruhan, penumpang diberi jaminan bahawa Triton Lite baru ini dilengkapi dengan ciri-ciri keselamatan yang terbaik.

Dibina dengan badan RISE (Reinforced Impact Safety Evolution) Mitsubishi, Triton Lite mengukuhkan sokongan dengan mengekalkan bentuk dan mengalihkan kemusnahan dan hentaman jauh daripada penumpang dengan zon remuk penyerap tenaga.

Pedal brek pelepasan keselamatan anti-gangguan bertindak ke atas impak hentaman dengan meruntuh ke dalam, dan melindungi pemandu daripada kecederaan.

Kesemua empat pintu telah dibina besi impak sisi yang mengalih impak daripada sampai ke kabin ketika perlanggaran dan strukturnya yang maju dengan pembinaan ladder-frame yang lebih tebal dan kuat, dan dilengkapi dengan sambungan penyerap tenaga memberikan perlindungan yang lebih kepada penumpang.

Trak ekonomi ini dijual pada harga atas jalan (dengan insurans) RM61,888.000 sebuah.

No comments: