Friday, July 24, 2009

ViVA Elite lebih sporty


KAKITANGAN Perodua bergambar bersama ViVA Elite pada majlis pelancaran model terbaru itu di Kuala Lumpur semalam.

KUALA LUMPUR - Perusahaan Otomobil Kedua Sdn. Bhd. (Perodua), memperkenalkan model terbaru ViVA, ViVA Elite yang lebih sporty dan memiliki ciri-ciri yang diperbaharui serta rekaan lebih kontemporari.

Pengarah Urusan Perodua, Datuk Syed Abdull Hafiz Syed Abu Bakar berkata, model ViVA Elite itu terdiri daripada tiga varian iaitu Elite transmisi manual (MT), Elite transmisi automatik (AT) dan Elite EZi yang masing-masing ditawarkan pada harga RM37,900 hingga RM44,900 seunit.

"ViVA Elite menjanjikan kelebihan kepada pembeli yang mana ia akan memberikan penjimatan minyak, kos penyelenggaraan yang berpatutan serta memenuhi keselesaan dan keperluan kehidupan moden pada masa sekarang," katanya semasa berucap pada majlis pelancaran model terbaru itu di sini semalam.

Berbeza dengan empat varian ViVA lain di pasaran masa sekarang, ViVA Elite memperlihatkan rekaan hadapan baru dengan lampu kabut (fog lamp), rim aloi, fabrik tempat duduk, pemegang pintu krom, audio digital dengan keupayaan MP3 dan format WMA yang baru serta tingkap yang dilengkapi perlindungan sinar lembayung (UV).

"ViVA Elite yang lebih sporty ini dijangka menarik minat golongan profesional muda dan keluarga baru yang mahu memaparkan imej yang berbeza," kata beliau sambil menambah Perodua menyasarkan jualan 2,600 unit model terbaru itu setiap bulan.

No comments: